Warsztaty z copywritingu. Słowodaję na białostockiej polonistyce!

Podczas warsztatów w ramach przedmiotu Technologia Informacyjna mogłyśmy opowiadać o czymś, co robimy każdego dnia i co oprócz tego naprawdę kochamy robić – o zawodzie copywritera. Nie zabrakło więc informacji na temat rozróżnienia copywritera tworzącego slogany reklamowe, a copywritera SEO czy osoby tworzącej teksty na potrzeby większych kampanii content marketingowych. Chciałyśmy podkreślić, że współczesny copywriting polega głównie na tworzeniu tekstów dla stron internetowych, w tym sklepów internetowych, tworzeniu artykułów sponsorowanych oraz tekstów stricte na potrzeby SEO (optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe).
Teoria w lekkostrawnej formie
Warsztaty z copywritingu były ponadto okazją, aby wyjaśnić czym jest SEO i dlaczego copywriting jest jednym z najważniejszych narzędzi pozycjonowania sklepów i stron internetowych. Podkreślałyśmy także marketingowe znaczenie słów i tekstów, które mają dobrze sprzedawać. Przekazałyśmy także podstawowy zbiór zasad, według których tworzy się teksty pod kątem SEO (unikalność tekstu, interesujący temat podany w ciekawy sposób, dobór słów kluczowych i ich odpowiednie zagęszczenie, pamiętanie o meta tagach, tworzenie odpowiednich nagłówków oraz zachowanie odpowiedniej struktury tekstu).
Bardzo ważne w copywritingu są narzędzie, dlatego podczas warsztatów zaprezentowałyśmy 15 najbardziej przydatnych naszym zdaniem narzędzia dla copywriterów. Uczuliłyśmy także studentów rozważających podjęcie pracy w tym charakterze na najczęściej pojawiające się błędy, których nie są niekiedy w stanie uniknąć nawet doświadczenie copy pracujący w znanych i dużych agencjach.
Warsztaty z copywritingu to też zadania praktyczne
Uczestnicy warsztatów mieli także kilka zadań praktycznych, z którymi poradzili sobie naprawdę świetnie. Pierwszym zadaniem było stworzenie kilku opisów firm do katalogów, a drugim zaproponowanie pięciu nagłówków przyjaznych SEO do fikcyjnych artykułów sponsorowanych promujących drukarki komputerowe. Z tym także dali sobie świetnie radę – nie martwimy się na następców ?.
Warsztaty na temat copywritingu były ponadto świetną okazją, by odwiedzić mury naszej uczelni http://ifp.uwb.edu.pl/. Trzy czwarte naszego kwartetu to bowiem absolwentki polonistyki UwB, a możliwość spędzenia czasu w wśród znajomych murów była prawdziwą przyjemnością. Podobnie jak wcielenie się w rolę prowadzących zajęcia. Dopiero teraz widzi się, jak ważna i motywująca jest aktywność słuchaczy, a tej podczas prowadzonych przez Słowo Daję warsztatów nie zabrakło.
Czy to już koniec?
Nasz pierwszy mały sukces pokazał nam, że młode osoby, które wkrótce będą wchodziły na rynek pracy, chcą wiedzieć więcej na temat tego, co oferuje digitalowy rynek pracy. Poprawne, ciekawe i angażujące treści, które osobom po polonistyce nie powinny sprawiać trudności, to coś, czym warto zająć się zawodowo. Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych (firmy, szkoły, uczelnie) to podjęcia z nami współpracy. Chętnie przeprowadzimy praktyczne warsztaty z copywritingu także w Waszej organizacji!