Jak tworzyć opisy produktów?

Język opisów produktowych
Opisy produktów w sklepie internetowym powinny być tworzone zgodnie z pewnymi zasadami. Muszą mieć odpowiednią długość, zawierać słowa kluczowe oraz być pisane poprawnym językiem naturalnym. Unikamy zatem równoważników zdań, niepotrzebnego skracania słów czy pisania językiem technicznym.Istotne jest także to, aby tworząc opisy produktowe zawsze mieć przed oczami osobę, która będzie je czytać. Czy jest to specjalista w dziedzinie komputerów, do którego przemówi podkreślenie znakomitych parametrów danego urządzenia? A może miłośniczka zwierząt, której zależy na kupnie wysokiej jakości karmy dla wymagającego specjalnej diety psa?
Opisy należy tworzyć dla ludzi przede wszystkim, nie zapominając także o tym, że są one istotne z punktu widzenia SEO, a więc pozycjonowania w wyszukiwarce internetowej. Treść opisów produktów musi prezentować atuty produktów oraz korzyści, jakie ich zakup przyniesie potencjalnemu klientowi oraz wyszczególnienie najważniejszych, wyróżniających cech. Te cechy można dodatkowo zaprezentować w formie podpunktów pod opisem właściwym.
Struktura opisu produktu w sklepie internetowym
Ważną kwestią jest struktura opisu, która często uwarunkowana jest panelem CMS, z którego korzystamy. Dobrze jest jeśli nasz system e-commerce umożliwia dodawania opisów krótkich oraz długich produktów. Opis krótki jest ważny z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej. Jest także treść, której zadaniem jest szybkie przykucie uwagi odbiorcy, dlatego powinna zawierać najważniejsze zalety danego produktu. Inną kwestią jest opis długi, który może stanowić jedyną treść w karcie produktu lub być rozwinięciem treści z opisu krótkiego. Tu w sposób naturalny i przyjazny dla czytelnika prezentujemy produkt, zwracając uwagę na jego najważniejsze zalety.
Słowa kluczowe w opisach produktowych
Jeśli chodzi o słowa kluczowe w przypadku opisów produktów to stawiamy na pozycjonowanie long tail, czyli umieszczaniu długich fraz zawierających konkretną nazwę produktu, markę, kolekcję, rozmiar itd. Wynika to z faktu, że użytkownicy internetu docierają do sklepów internetowych głównie poprzez Google, a tu szukają raczej konkretnych modeli butów czy telewizorów. Zatem zamiast umieszczać w opisie frazy „telewizor 4K tanio” poumieszczać wyrażenie typu „telewizor lg 4k 50 cali”, a w przypadku np. butów dodać frazy „trapery timberland damskie 39 różowe ocieplane” zamiast „buty zimowe damskie”.
Miejsca, w których należy umieścić słowa kluczowe w opisie produktu to:
- tytuł,
- nagłówki (o ile dotyczą),
- opis krótki (1 raz),
- opis długi (w zależności od długości opisu, średnio 1 raz na 500 znaków),
- meta title, meta description,
- adres url (o ile mamy możliwość),
- atrybuty alt w tytułach zdjęć produktu.
Długość opisu produktu w sklepie internetowym
Zasadniczo nie ma sztywnych reguł odnośnie długości opisu produktu w sklepie internetowym. Na pewno lepiej, aby opisy były dłuższe patrząc pod kątem wytycznych odnośnie pozycjonowania. Obecnie branża e-commerce dużą część swoich środków przeznacza na content marketing oraz copywriting inwestując w porządne i wyczerpujące opisy. Na pewno dłuższy opis umożliwia nam umieszczenie większej ilości słów kluczowych, a unikalna treść dobrej jakości polepsza ranking strony według wytycznych wyszukiwarki Google. Nie oznacza to jednak, że krótkie opisy są złe czy nieskuteczne. Optymalny opis to ok. 1000 – 2000 zzs (opis długi) oraz 200-300 zzs opis krótki. Do tego warto dodać wypunktowania najważniejszych cech produktu jako dodatkową treść.