Cennik prowadzenia fanpage’a – od czego zależy cena?

Cena prowadzenia Facebooka. Ile kosztuje przygotowanie postów na fanpage?
Cennik prowadzenia fanpage na Facebooku zależy od kilku czynników. Ostateczna cena miesięcznego abonamentu wiąże się z rodzajem prowadzonych działań, częstotliwością publikowania postów i nakładem pracy agencji social media. Cennik zależy też od prowadzonych działań reklamowych, na które musisz przeznaczyć dodatkowy budżet. Więcej będzie kosztować prowadzenie fanpage’a jeśli np. agencja ma także tworzyć profesjonalne grafiki czy przeprowadzać kampanie reklamowe Facebook Ads.
Prowadzenie fanpage cennik. Rozliczenie w formie miesięcznego abonamentu
Szukając informacji na temat cennika prowadzenia social mediów z pewnością natknęliście się na ofertę abonamentów. Rzeczywiście – to najpopularniejsza forma rozliczania przez agencje social media oferujące prowadzenie fanpage na Facebooku. Samo przygotowanie reklamy na Facebooku, jako uzupełniające działanie związane z opieką nad fanpage’em, wymaga przygotowania strategii, odpowiedniej grafiki lub animacji, ustalenia grupy docelowej, parametrów związanych ze stawkami PPC lub inną formą płatności itd. Oczywiście oddzielną kwestią jest budżet reklamy przeznaczony przez firmę zlecająca prowadzenie fanpage’a.
Od czego zależy cennik prowadzenia fanpage na Facebooku?
Wróćmy jednak do kwestii tytułowej, czyli prowadzenie fanpage cennik. Wyjaśnimy to na przykładzie prowadzenie fanpage cennik w naszej agencji. Oferujemy trzy abonamenty/pakiety do wyboru: BASIC, STANDARD, SUPER oraz opcję INDIVIDUAL. Najtaniej wychodzi pakiet BASIC – 399 zł miesięcznie. Obejmuje on:
- założenie fanpage,
- aktualizacja informacji o firmie,
- przygotowanie i publikację 5 postów na fanpage’u,
- tworzenie grafik do postów,
- wyszukiwanie i publikację ciekawostek branżowych,
- pozyskiwanie fanów,
- moderację komentarzy i wiadomości.
Przykładowy cennik prowadzenia fanpage
Kolejny cennik prowadzenia fanpage, czyli pakiet STANDARD za 649 zł miesięcznie obejmuje powyższe działania, ale większą ilość wpisów w miesiącu. Tu otrzymujesz 8 wpisów na miesiąc, czyli średnio 2 wpisy w ciągu tygodnia roboczego plus promowanie postów na Facebooku.
Różnica w cenie (250 zł) zostaje zatem przeznaczona na czas i prace potrzebne do przygotowania większej ilości postów na fanpage. Dodatkowe środki musisz przeznaczyć na działania promocyjne dla firmy. Tak naprawdę my jako agencja dostajemy takie samo wynagrodzenie w stosunku do pracy, którą wkładamy. W zamian Twój fanpage jest bogatszy o większą ilość postów, większą aktywność fanów, większy zasięg informacji, które publikujesz itd.
Najdroższy pakiet SUPER za 999 zł miesięcznie zawiera wszystko, co STANDARD plus większą ilość postów (12 miesięcznie, wiec średnio 3 posty w ciągu tygodnia roboczego). Dodatkowo zajmujemy się tu prowadzeniem kampanii reklamowych w Facebook Ads oraz na życzenie klienta organizujemy konkurs, włączając w to jego przygotowanie.
Ile kosztuje przeprowadzenie konkursu na Facebooku?
W sytuacji, kiedy zależy Ci na konkursach dla fanów, czeka Cię wyższa cena prowadzenia fanpage. W ramach tego dostajesz pomysł na konkurs na Facebooku, cel, grafikę, napisanie regulaminu, przeprowadzenie konkursu, moderację komentarzy, odpowiadanie na pytania fanów odnośnie zasad konkursu itd. Różnica w cenie wynika zatem z dużo większej ilości pracy, która trzeba włożyć w przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowych na FB oraz konkursów. To dodatkowe godziny, dodatkowo zaangażowane osoby, większa odpowiedzialność, pilnowanie budżetu reklamowego, raporty z efektów kampanii reklamowych itd.
Indywidualne cennik prowadzenia Facebooka
Ponadto dobre agencje social media, w tym nasza, oferują indywidualny plan prowadzenia fanpage dla firm. Pozwala to na elastyczny dobór ilości publikowanych postów, doboru grafik, prowadzonych działać reklamowych w ramach usługi Facebook Ads. Jeśli np. posiadasz własne grafiki, a potrzebujesz jedynie tekstów do nich i publikacji, to dobrym rozwiązaniem będzie elastyczny pakiet jak INDIVIDUAL. To samo w sytuacji, jeśli zależy Ci tylko na moderacji komentarzy lub pilnowaniu kampanii reklamowych. Wtedy również warto rozważyć elastyczny cennik prowadzenie fanpage.
Prowadzenie fanpage cennik – podsumowanie
Jeśli Twoja firma chce zaistnieć w sieci, z pewnością wiesz, jak wiele dobrego może przynieść profesjonalny fanpage na FB. Firmowy profil na Facebooku pozwala prezentować ofertę, pozyskiwać fanów, czyli potencjalnych klientów, budować społeczność wokół marki oraz tworzyć pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów. Wiele osób zleca prowadzenie Facebooka agencjom social media, a te oferują różne formy rozliczenia i cenniki.
Pamiętaj — zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy o współpracy z konkretną agencją, warto zwrócić uwagę jakie pakiety oferuje i co one obejmują. Nie zawsze najdroższy pakiet będzie najlepszy dla danego fanpage’a i na odwrót. Czasami warto jest przeznaczyć więcej środków na social media, aby przyniosło to większe zyski dla firmy. Trzeba także sprawdzić, czy dana agencja oferuje elastyczny cennik prowadzenia fanpage i plan współpracy dostosowany do konkretnego klienta. W dłuższej perspektywie może okazać się to najbardziej opłacalne.