Od czego zależy copywriting cennik? Co wpływa na ceny za teksty SEO? - Blog - Słowo Daję
Wróć do Bloga

Od czego zależy copywriting cennik? Co wpływa na ceny tekstów?

Od czego zależy copywriting cennik? Ceny ustalane indywidualnie? A może lepsza stawka za 1000 zzs? Poznaj przykładowy cennik copywritingu. Dowiedz się, czym jest uwarunkowany. Dlaczego pisanie tekstów kosztuje, ile kosztuje? Jakie są ceny za copywriting? Ile kosztuje napisanie 1000 zzs? Dziś odsłaniamy dla Was kulisy czynników, które kształtują cenniki w naszej branży.
od czego zależy cennik copywriting

Od czego zależy copywriting cennik – cena za 1000 zzs czy liczbę słów?

Istnieją różne cenniki i wzory rozliczania się za napisanie tekstów SEO, artykułów sponsorowanych czy innych. Przykładowy cennik copywritingu oferowany na stronach agencji zajmujących się pisaniem tekstów na zlecenia to między innymi:

  • cena za 1000 zzs,
  • cena za ilość słów,
  • cena za godzinę roboczą,
  • cena za konkretny tekst niezależnie od ilości znaków.

Najpopularniejszym typem rozliczenia za copywriting jest cena za 1000 zzs. Taki cennik napisania tekstów oferujemy także w Słowo Daję. Cena za 1000 zzs to najbardziej przejrzysty sposób rozliczenia w przypadku większości tekstów pisanych za zlecenie. Stwarza bardzo klarowną sytuację finansową zarówno dla klienta, jak i copywritera – klient zna stawkę za znaki, umawia się z copywriterem np. na artykuł na 5 tys. zzs i dokładnie wie, ile zapłaci.

Nieco podobny jest cennik copywriting rozliczany za słowa, czyli przykładowo cena za 100 słów. Tutaj koszt tekstu zależy od ilości wyrazów. Moim zdaniem jest to gorsza metoda rozliczenia niż w przypadku ceny za zzs. Dlaczego? Ponieważ licznik słów Word jako oddzielnie słowo liczy nawet spójniki czy przyimki jednoznakowe (i, a, z, u itd.). Jakoś nie mogę przekonać się do tego, aby tak samo liczyć spójnik „i” oraz wyraz „dwudziestoczterogodzinny”.

Copywriting cennik – cena ustalana indywidualnie czy za godzinę pracy?

Cennik copywriting za godzinę roboczą jest dość kontrowersyjnym modelem rozliczenia i raczej rzadko stosowanym. Pisanie tekstów to przeważnie prace wykonywane zdalnie, a copywriter nie jest pod nadzorem klienta. Stwarza to pole do nieporozumień. No bo jak wytłumaczyć klientowi, że aby powstało tych 5 tys. zzs tekstu specjalistycznego musiałam spędzić 2 godziny na researchu i robieniu planu tekstu, by w ogóle zacząć pisać? To także pole do nadużyć. Nawet jeśli copywriter będzie uczciwy, to i tak wielu klientów już zawsze będzie miało obawy o rzetelność takiego rozliczenia cen za copywriting.

Cena za konkretny tekst to model, w którym klient i copywriter indywidualnie ustalają ile kosztuje dany tekst. Metoda generalnie ok, cena wiadoma z góry itd., ale wymaga negocjacji, tłumaczenia co, jak, dlaczego tyle itd. Przy prowadzeniu intensywnej działalności copywriterskiej zwyczajnie nie ma na to czasu.

Ile kosztuje napisanie tekstów? Od czego zależy cena copywritingu?

Cennik usługi jaką jest copywriting uzależniony jest kilkoma czynnikami. Czasami, nawet jeśli coś z pozoru wydaje się proste do napisania, wymaga od copywritera zagłębienia się w temat. Szczególnie jeśli są to kwestie techniczne. Copywriter de facto jest rodzajem dziennikarza, którego zadaniem jest przekazana w możliwie jak najbardziej jasny oraz atrakcyjny sposób informacji na temat konkretnych produktów czy usług. Aby zrobić to jak należy, trzeba posiadać konkretne umiejętności.

Jakie talenty kształtują odpowiedź na pytanie “od czego zależy copywriting cennik”? Oczywiście jest to np. lekkie pióro, umiejętność wyszukiwania informacji czy umiejętność tworzenia tekstów poprawnych pod względem interpunkcji, ortografii i gramatyki. Czy wiedziałeś, jednak że copywriter powinien także znać prawidła sztuki dziennikarskiej oraz język angielski?

Ważna jest szczególnie rzetelność dziennikarska, której trzeba się nauczyć. To umiejętność weryfikowania podawanych informacji z kilku, najlepiej niezależnych od siebie źródeł. To także konieczność sprawdzania pewnych faktów czy danych technicznych o produktach na anglojęzycznych stronach producentów. Tak naprawdę copywriting i ceny tej usługi wiążą się z ogromną pracą intelektualną, jaką copywriter wkłada w realizację każdego zlecenia. Szczególnie, że pod względem rodzajów oraz tematyki tekstów zlecenia bywają bardzo różne.

Copywriting cennik na naszym przykładzie. Jakie są ceny za napisanie treści?

cennik copywriting
Screen z naszego cennika copywritingu. Zobaczcie cały cennik: https://slowodaje.pl/cennik-copywriting/

W naszej agencji mamy stosunkowo prosty cennik copywritingu. W przypadku każdego rodzaju treści z oferty copywritingu rozliczamy się za znaki. Dokładnie podajemy cenę za 1000 zzs. I tak w przypadku większości tekstów typu treści na stronę, artykuł sponsorowany, copywriting SEO czy wpis na bloga cena wynosi 35 zł netto za 1000 zzs. To stała cena, bez haczyków.

Są dwa wyjątki – opis produktu w cenie 20 zł za 1000 zzs oraz artykuły specjalistyczne w cenie 60 zł za 1000 zzs. Podział na dwie kategorie cenowe ze względu na trudność tematyki jest konieczny. Z prostego powodu – czasu. Napisanie artykułu technicznego, specjalistycznego, branżowego z wąskiej dziedziny wymaga nie tylko przeprowadzenia wywiadów ze specjalistami od trony klienta, ale także zrobienia głębokiego researchu. W cenie są wszystkie poprawki, więc zanim tekst zostanie ostatecznie zaakceptowany czasami kilka razy go poprawiamy zgodnie z uwagami klienta. Wszystko w cenie.

Cennik copywritingu to także zaangażowanie i poprawki

Wychodzimy z założenia, że jeśli klient płaci niemałą kwotę za tekst, który ma pomóc mu w biznesie, to naszym obowiązkiem jest poprawiać go tak długo, aż klient będzie zadowolony. Teksty nie są dla nas – są dla Was, dla Klientów. Top Wy macie być zadowoleni. My dajemy swoją pracę i czas, a ceny ustalone są zgodnie z tym, ile czasu zajmuje nam pisanie na tzw. standardowe tematy, a ile na specjalistyczne.

Jeśli spodobał Ci się ten tekst, przeczytaj także od czego zależy cennik prowadzenia fanpage’a na Facebooku.

#Social media

Prowadzenie fanpage cennik – od czego zależy cena prowadzenia facebooka?

Prowadzenie Facebooka to wiele korzyści dla firmy. Dlatego wielu przedsiębiorców interesuje korzystny cennik prowadzenia fanpage firmowego. Ważne jest to, co dokładnie obejmuje cena. Czy agencja przygotowuje grafiki, czy prowadzi kampanie reklamowe na Facebooku lub czy umożliwia elastyczną formę współpracy itd. W tym tekście wyjaśniamy zawiłości związane z ceną prowadzenia fanpage’a oraz tłumaczymy, co składa się na ostateczny cennik takiej usługi.
#Copywriting

Copywriter kiedyś i dziś – kim jest copywriter?

Choć nazwa „copywriter” brzmi zachodnio i nowocześnie, tak naprawdę odnosi się do zawodu starego jak stary jest handel. Z czasem copywriterzy wyspecjalizowali się w tworzeniu błyskotliwych sloganów reklamowych, zaś obecnie nazwa ta oznacza osobę tworzącą różnego rodzaju teksty do Internetu. Można się pogubić, więc dziś wyjaśniam kim jest copywriter.