Meta tagi: jaka długość? Ile znaków w 2019?

Co to są meta tagi?
Zacznijmy od szybkiej ściągawki co to są meta tagi. To najogólniej mówiąc streszczenie tego, co zawiera dana podstrona. Technicznie rzecz ujmując są znacznikami znajdującymi się w sekcji nagłówkowej strony w HTML i są zaciągane przez Google, a następnie prezentowane w formie skrótowca w wynikach wyszukiwania.
Na meta tagi (meta znaczniki) składa się przede wszystkich meta opis oraz meta tytuł, a także słowa kluczowe umieszczone w odpowiednich miejscach. Meta dane jako streszczenie zawartości podstrony widoczne są w wynikach wyszukiwania. Ich zadaniem jest poinformowanie użytkowników, o czym przeczytają klikając w link. Opis i tytuł muszą zatem oddawać zawartość podstrony i zachęcać do kliknięcia. Problem w tym, że istnieją limitu długości znaków meta description i meta title, a także zalecane długości. Poniżej znajdziecie najbardziej aktualne na temat tych wytycznych.
Meta opis/Meta description w Google – jaka długość?
Pod koniec zeszłego roku Google rozszerzyło dopuszczalną długość meta opisu dla podstron widocznych w wyszukiwarce aż do 320 znaków. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron ochoczo ruszyły do optymalizacji, ponieważ dłuższy meta description to większe możliwość umieszczenia słów kluczowych. Niestety, niedawno wytyczne odnośnie limitu znaków znów uległy zmianie i zwróciły do wersji sprzed zmiany.
Obecnie, kiedy piszę te słowa (maj 2019), długość meta opisu w Google wynosi maksymalnie 156 znaków ze spacjami. Zalecana długość to z kolei od 120 do 170 zzs.
Oczywiście nie oznacza to, że jak zrobicie dłuższy opis to zniknie lub obniży Wam z automatu pozycję strony. Po prostu zostanie ucięty, więc wszystko co wpiszecie ponad te 156 znaków nie będzie widoczne dla użytkownika patrzącego na meta opis danej podstrony w wynikach wyszukiwania Google. ALE UWAGA: nie oznacza to, że zarazem będzie źle rankować stronę. Co ciekawe zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Rankranger 16 kwietnia 2019 roku przeciętna długość meta opisu wyników widocznych w Google wyniosła 165 znaków ze spacjami.
Długość meta opisu w Google w 2019 roku jest tylko sugestią i wskazówką odnośnie SEO – przygotowując ten opis starajcie się trzymać długości 120-170 znaków, a jeśli opis jest dłuższy umieszczajcie frazę kluczową wcześniej, w pierwszych 120 znakach. Tak aby była widoczna dla użytkownika i dla Google.
Ile znaków w meta title? Aktualna długość meta opisu w Google 2019
Wspomniany wyżej Rankranger przebadał także średnią długość meta title w Google w 2019 roku. Okazało się, że najczęściej występująca długość tego meta tagu wyniosła zaledwie 55 znaków. Warto zatem potraktować to jako cenną wskazówką przygotowując wygląd sekcji nagłówkowej dla podstron witryny.
Zalecana długość meta title w Google w 2019 roku wynosi od 50 do 70 znaków ze spacjami
Czy meta tagi mają wpływ na pozycję strony?
Dopracowane meta tagi dla podstron witryny mają znaczenie dla SEO całej strony, choć nie w tak bezpośredni sposób jak to miało miejsce jeszcze 10 lat temu. Wówczas pozycjonerzy nagminnie upychali słowa kluczowe, przez co nie dało się tego praktycznie czytać. Google w końcu zmienił zasady gry i obecnie bardziej niż upychanie słów kluczowych ważniejsze jest zaprezentowanie wysokiej jakości tekstu z co najwyżej jedną frazą umieszczoną w meta description.
Umieszczanie slów kluczowych jest konieczne, ponieważ pomagają one „odnaleźć” podstronę robotom Google, a dzięki temu wyżej ją pozycjonować. Ponadto opis podstrony podany w zachęcającej formie zachęca użytkownika do kliknięcia w link. Dzięki temu rośnie ruch na witrynie z Google, co z kolei stanowi jeden z wielu czynników podnoszących pozycję całej strony w wynikach wyszukiwania.