Najpopularniejsze media społecznościowe

Media społecznościowe na świecie
W dzisiejszym wpisie przygotowałam dla Was ranking pt. najpopularniejsze media społecznościowe na świecie. Platformy społecznościowe są miejscem, gdzie już od kilku lat wiedziemy równie aktywny żywot, co w rzeczywistości. Dziś trudno wyobrazić sobie, że jeszcze kilkanaście lat temu łatwo się bez nich obywaliśmy. A teraz? Trudno wyobrazić sobie świat bez social media – szacuje się, że aktywnych użytkowników social media mamy na świecie już ponad 2 miliardy.
Konta mają tam wszyscy – od zwykłych zjadaczy chleba, po sportowców, celebrytów, artystów, a nawet polityków. Czymś zupełnie normalnym jest także posiadanie profili w kilku sieciach społecznościowych równolegle. Zwłaszcza, ze każda z najpopularniejszych platform social media ma swój indywidualny plan na rozwój i proponuje nam coś innego. Jako źródło danych posłużyły mi wykresy i statystyki opublikowane w serwisie statista.com i aktualne na dzień 23 kwietnia 2019 roku. Kryterium rankingowym była liczba aktywnych kont. W zestawieniu celowo pomijam Facebook Messengera jako co prawda odrębną, jednak wciąż odnogę Facebooka.
Najpopularniejsze media społecznościowe 2019 – ranking
6. QQ – Chiny
QQ to prawdopodobnie największa platforma społecznościowa, o której nie słyszeliście. I prawdopodobnie dlatego, że kraj, w którym króluje to odległe Chiny. Platforma ujrzała światło dzienne już w 1999 roku i oryginalnie była prostym komunikatorem. Z czasem zyskała funkcje jak gierki, możliwość ustawienia avatara, wysyłanie maili i większych plików, udostępnianie filmików i animacji, a także tworzenie i dołączanie do grup tematycznych. Obecnie ma 808 mln aktywnych kont każdego miesiąca.
5. Instagram
Najpopularniejsze social media na świecie nie mogą obyć się bez Instagrama, to oczywiste. Ten bazujący na publikowaniu zdjęć serwis społecznościowy właśnie osiągnął okrągły miliard aktywnych użytkowników, co daje mu 5. miejsce w tym rankingu. Ten dość słaby wynik nieco zaskakuje, ale nic straconego. Biorąc pod uwagę, że Instagram to najszybciej rosnąc platforma social media na świecie, za rok ten ranking może wyglądać zupełnie inaczej.
4. WeChat
Platforma WeChat to praktycznie nieznana w Polsce sieć społecznościowa, która jest ogromnie popularna w Chinach. Pierwotnie był to taki chiński, biedniejszy odpowiednik WhatsAppa, lecz z czasem bardzo się rozrósł i obecnie oferuje, podobnie jak WhatsApp, wideorozmowy, przesyłanie zdjęć, konferencje itd. Według informacji statista.com co miesiąc korzysta z niej ponad miliard aktywnych użytkowników.
3. WhatsApp
Zgodnie z danymi ze stats.com na trzecim miejscu podium najpopularniejszych mediów społecznościowych uplasował się WhatsApp. Z aplikacji należącej do koncernu Facebooka korzysta miesięcznie ponad 1,5 mld użytkowników pochodnych z ponad 180 krajów [źródło]. WhatsApp jest ponadto trzecią najczęściej pobieraną aplikacją na Androida.
2. YouTube
Na drugim miejscu w rankingu najpopularniejszych social mediów w 2019 roku na świecie znalazł się YouTube. Co miesiąc serwis odwiedza ponad 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników, którzy codziennie oglądają ponad miliard godzin filmów generując miliardy wyświetleń. Te liczby naprawdę robią wrażenie.
1. Facebook
Facebook to zdecydowanie najbardziej popularna platforma społecznościowa na świecie. Jako pierwszy serwis przekroczył magiczną liczbę miliarda użytkowników (we wrześniu 2012 roku) i aktualnie posiada 2 mld 320 mld aktywnych kont. Z tego, co ciekawe, ponad miliard to użytkownicy korzystający wyłącznie z mobilnej wersji serwisu na smartfonach. Jako ciekawostkę dodam, że najpopularniejszym fanpage’m na Facebooku jest profil…Facebooka (214 mln fanów). Drugie miejsce przypadło Samsungowi (160 mln fanów), a trzecie – piłkarzowi Cristiano Ronaldo (ponad 122 mln fanów na Facebooku).
Najpopularniejsze media społecznościowe na świecie – zaskoczeni?
Powyższe zestawienie nie jest zaskoczeniem jeśli o chodzi o „towarzystwo”, które się w nim znalazło. Jeśli interesuje Was więcej statystyk na temat najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie polecam śledzić wykresy na temat tempa wzrostu popularności poszczególnych platform. Musimy także pamiętać, że nie ilość aktywnych kont jest tym, co decyduje o sile danej platformy social media, lecz raczej zaangażowanie użytkowników oraz potencjał reklamowy.