Teksty na stronę internetową. O tym pamiętaj.Poradnik - Blog Słowodaję.pl
Wróć do Bloga

Teksty na stronę internetową. Te muszą się tam znaleźć

Jakie teksty na stronę internetową firmy trzeba przygotować na początek? Opis oferty, teksty pod SEO, dane kontaktowe, a może informacje o pracownikach? Sprawdź jakie treści napisać na stronę, aby dobrze się pozycjonowała.
Dobre teksty na stronę www

Wśród wielu rodzajów treści pod SEO teksty na stronę internetową mają kluczowe znaczenie. Gdzie szukamy informacji o firmach lub usługach? Oczywiście w Internecie. Z tego powodu każda firma, chcąc dotrzeć do nowych klientów, powinna tam być. Istnieją różne możliwości, aby zaistnieć w sieci – np. poprzez ogłoszenie w lokalnej bazie firm, fanpage na Facebooku czy wizytówkę w Google Moja Firma. Najlepszym sposobem jest jednak własna strona www. A jedną z najważniejszych ról odgrywają teksty na stronę internetową.

Teksty na stronę internetową: korzyści

O tym, że firmowa strona internetowe to must have każdego profesjonalnego przedsiębiorstwa, wie chyba każdy. Firmowa witryna daje w zasadzie same korzyści, o ile jest profesjonalnie zaprojektowana, nasycona treściami oraz sprawnie działa. Najważniejsze korzyści to np.

  • otwarta droga pozycjonowania się (dzięki możliwości umieszczania treści oraz pozyskiwania linków zgodnie z zasadami SEO),
  • możliwości reklamowe – posiadając stronę firmową możemy reklamować się w Google Ads (dawne Adwords), na Facebooku czy Instagramie,
  • firma, która ma dobrze przygotowaną stronę jest w oczach obecnych i potencjalnych klientów bardziej wiarygodna. Są tam wszak informacje o siedzibie, ofercie, historia firmy, aktualności itd.,
  • możliwość szybkiego kontaktu z firmą, dzięki narzędziom jak formularz kontaktowy, LiveChat czy po prostu łatwo dostępnych danych teleadresowych np. z zaznaczoną mapą Google.

Tych korzyści jest wiele, wiele więcej, ale nie miejsce i czas na rozpisywanie się o nich. Dzisiaj chcę napisać przede wszystkim o tekstach, które muszą znaleźć się na każdej stronie firmowej. Przynajmniej na początek. To taka „złota czwórka”, bez której strona nie wygląda profesjonalnie, a firma – może zostać uznana na niewiarygodną czy nawet szemraną. Zatem zaczynajmy.

Tekst na stronie głównej

Tekst na stronie głównej jest bardzo ważny, ponieważ to przede wszystkim do strony głównej kierowany jest ruch z wyników wyszukiwania Google oraz działań SEO. To także pierwszy tekst, z którym styczność mają klienci. O jego jakości i poprawności zależy, czy użytkownik w ogóle przejdzie dalej do oferty. Oznacza to, że muszą się tam zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje na temat działalności, a także potrzebne słowa kluczowe. Jeśli np. jesteś stolarzem, to właśnie na stronie głównej powinieneś zamieścić tekst, w którym wymienisz wszystkie usługi i przedmioty, które możesz wykonać na zlecenie klientów.

Jak długi powinien być tekst na stronie głównej? Najlepsza praktyka mówi o 2000 zzs (znaków ze spacjami). Powinien być to tekst zarazem powitalny, reklamowy oraz informacyjny. Tutaj jest miejsce, aby np. przywitać się z użytkownikami, wyjaśnić czym zajmuje się firma, gdzie się znajduje i co oferuje. Bez zbędnych szczegółów. Tutaj też jest miejsce na fragmenty marketingowe, w którym podkreślasz największe zalety swojej firmy, metody pracy czy jakości materiałów.

Jak powinien wyglądać tekst na stronie głównej? Nie może być to absolutnie zbitka słów kluczowych — za takie coś Google od razu kara daną stronę niższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Powinny być to teksty na stronę internetową jak najbardziej naturalne. Takie, w których słowa kluczowe pojawiają się np. raz na 500-600 zzs. Prawidłowy współczynnik zagęszczenia fraz kluczowych to od 2,12 do 2,72%. Ważne też, aby znalazł się nagłówek rzędu H1 (tytuł) ze słowami kluczowymi (np. „Stolarz Tarnów – Schody Drewniane, Tarasy, Podłogi, Meble Na Wymiar”) oraz nagłówki H2 oddzielające poszczególne akapity tekstu. Tekst nie powinien być za długi, aby nie zniechęcał do czytania. 2000 zzs wystarczą.

Opis oferty na stronie

Zakładka oferta to miejsce, w którym zamieszcza się najbardziej merytoryczne teksty na stronę internetową. Opisuje się w nich ogólną ofertę firmy, a następnie rozgałęzia się ją na poszczególne usługi lub produkty. Tutaj warto powymieniać np. nazwy znanych marek, jeśli coś takiego oferujemy – to przyciąga uwagę. Ponownie nie należy tworzyć z tekstu opisującego ofertę zbitki słów kluczowych, lecz tekst pisany językiem naturalnym.

Trendy odnośnie tekstów zamieszczanych na stronach internetowych już dawno się zmieniły. Obecnie liczą się wartościowe, ciekawe, napisane językiem naturalnym treści stworzone przede wszystkim do czytania dla ludzi. Element SEO to właśnie odpowiednia konstrukcja (akapity i nagłówki H1, H2, H3) oraz słowa kluczowe w odpowiedniej dawce. Dobrze jeśli każda poszczególna usługa z oferty posiada własny tekst skupiający się tylko na tej usłudze. Potrzebne jest do pozycjonowania się właśnie na frazy związane z konkretnymi produktami/usługami (np. schody drewniane).

Ile znaków powinien mieć opis oferty? Np. w modelu, kiedy główna strona oferty jest tylko wprowadzeniem do dalszych podkładek z konkretnymi usługami, tu również tekst główny powinien mieć nie więcej niż 2000 zzs i nie mniej niż, powiedzmy, 1000 zzs. Opisy konkretnych usług czy kategorii produktów można zrobić dłuższe – nawet 4-5 tys. zzs. Teraz jest właśnie moment, w którym można w wyczerpujący sposób zachwalać swoje usługi lub produkty, zwracając uwagę nawet na szczegóły, które pozornie wydają się nieistotne.

Opis firmy i/lub opis pracowników

Opis firmy, czyli najczęściej zakładka „O nas”/„O firmie” to miejsce, w które wchodzi wiele osób chcących dowiedzieć się czegoś więcej na temat przedsiębiorstw. Tu także często mylnie poszukuje się oferty, wiec dobrze jest gdzieś umieścić informację, że oferta znajduje się w zakładce „Oferta” czy tam „Usługi” (w zależności jak to się u Was nazywa) i podlinkować.

Teksty na stronę internetową o firmie powinny być nie dłuższe niż 2000 zzs litego tekstu, ale może być podzielony na sekcje (np. oś czasu, jeśli chcecie przedstawić chronologicznie rozwój firmy). Opisujecie w nim historię firm, profil jej działalności, wymieniacie największe zalety, cechy wyróżniające Was na tle konkurencji itd. Dobrze jest także zawrzeć misję, którą realizuje firma oraz informacje jak się rozwinęła na przestrzeni lat.

Wiele firm zamieszcza tu także informacje o pracownikach firmy. To bardzo dobre rozwiązanie i nie należy go się bać. Firma wydaje się bardziej ludzka, jeśli potencjalni klienci mogą zobaczyć uśmiechnięte i budzące zaufanie twarze osób, które zajmą się realizacją zlecenia. Nie trzeba przy tym koniecznie występować w pełnym garniturze jak na zdjęciu do dyplomu. Chyba że jesteście firmą oferującą usługi finansowe, to wtedy tak ;-).

Opisujące pracowników teksty na stronę internetową mogą być suchą informacją na temat zajmowanego stanowiska, ale także krótkim tekstem napisanym w pierwszej osobie przez samych pracowników. Mogą opowiedzieć, co lubią robić, co najlepiej potrafią robić, dlaczego są dobrzy itd. Trochę jak w CV 😉. W tekście „O nas” chodzi najbardziej o to, aby się zareklamować. Powinien on mieć przede wszystkim cel marketingowy.

Tekst do zakładki kontakt

Tu oczywiście podajecie dane adresowe Waszej firmy oraz potrzebne numery telefonów. Tutaj można także zawrzeć przyciski przenoszące do Waszych profili w mediach społecznościowych oraz interaktywną mapę Google pozwalającą wyznaczyć trasę do Waszego biura. Zakładka kontakt ot także dobre miejsce na krótki tekst zachęcający do kontaktu, w którym jeszcze raz możecie zawrzeć potrzebną frazę kluczową oraz zaakcentować swoje zalety.

Cennik treści na strony www

Typ tekstuNajlepsza objętośćSzacowany koszt
Tekst na stronę główną2000 zzs70 zł
Ofertaod 2000 do 5000 zzsod 70 do 175 zł
O firmie2000 zzs70 zł
Kontakt500 zzs15-17 zł

I to wszystko na dziś. Złota czwórka jeśli chodzi o teksty na stronę internetową: tekst na stronę główną, tekst o ofercie, tekst o firmie oraz tekst do zakładki kontakt. Objętościowo to jakieś 6.500 zzs w wersji minimum (500 zzs do zakładki kontakt oraz po 2.000 zzs do trzech pozostałych). Zdecydowanie warto w to zainwestować, jeśli podchodzisz na poważnie do kwestii swojej firmowej strony internetowej.

Do zobaczenia w kolejnym wpisie!

#Copywriting

Jak tworzyć opisy produktów?

Prowadzisz sklep internetowy? Powinieneś postawić na profesjonalne opisy produktów. Wypisanie danych technicznych to zdecydowanie za mało dla kupującego, więc warto się postarać. Odpowiednio przygotowane opisy zachęcą do kupna z jednej strony oraz wpłyną na SEO całego sklepu z drugiej. Jak to zrobić?
#Copywriting

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to popularna forma copywritingu, jedna z podstawowych jeśli chodzi o content marketing. Teksty sponsorowane wykorzystywane są zarówno przez branżę reklamową, jak i SEO. Dzisiaj piszę dla osób zainteresowanych tym, ja wygląda, jak go napisać i kiedy jest korzystny z punktu widzenia firmy.