Instagram: 20 niesamowitych faktów

1. Z Instagrama korzysta miesięcznie 1 mld użytkowników
Choć Instagram wystartował stosunkowo niedawno (październik 2010), jego liczba aktywnych kont przekroczyła już okrągły miliard miesięcznie. Dziennie apkę odwiedza pół miliarda użytkowników. Aż 72% amerykańskich nastolatków w wieku 13-17 lat ma tu konta. Wśród osób w przedziale wiekowym 18-29 to 64%.
2. Codziennie publikowanych jest tu 100 mln zdjęć
Tak. 100 000 000 zdjęć. Każdego dnia. Czy tego chcemy czy nie – żyjemy w kulturze obrazkowej. Wszyscy kochamy oglądać zdjęcia. Fotografie znajomych, idoli, lubianych marek czy po prostu słodkich zwierzaków – nie ma to znaczenia. Ważne aby były przyjemne dla oka.
3. Instagram dla biznesu: aż 8 mln kont biznesowych
Instagram już dawno przestał być oazą dla miłośników selfie i zdjęć jedzenia. Obecnie aktywnych jest tu aż 8 milionów kont biznesowych należących do różnego rodzaju marek, firm, brandów, artystów i wpływowych osób. Nikogo to zresztą nie razi, a wręcz przeciwnie – aż 80% z nas śledzi konta ulubionych marek na Instagramie.
4. 7 na 10 hasztagów to hasztagi marek i firm
Czy wiedzieliście, że zdecydowana większość hasztagów pojawiających się pod postami na Instagramie odnosi się do marek i brandów? To czyni Instagram jednym z najpotężniejszych mediów reklamowych i potężną platformą marketingową. Na dokładkę 1/3 relacji i filmików z największą liczbą wyświetleń to posty okołobiznesowe.
5. Zdjęcia z hasztagami budzą większe zaangażowanie
Instagram hasztagami stoi, a niektórzy policzyli ich wpływ na popularność zamieszczanych zdjęć. Okazuje się, że dodanie do zdjęcia przynajmniej jednego hasztaga zwiększa zaangażowanie o 12,6%. Najbardziej popularnym hasztagiem na Instagramie jest zaś #love.
6. Optymalna liczba hasztagów pod zdjęciem to 11
Z hasztagami jest taka sprawa, że mogą znacznie zwiększyć popularność i zaangażowanie pod postem, jednak łatwo z nimi przesadzić. Zarówno pod względem nieadekwatnych haseł, jak i ich ilości. Na szczęście i w tej kwestii przeprowadzono stosowne badania. Wyszło z nich, że optymalna liczna hasztagów to dokładnie 11.
7. Instagram dla biznesu przynosi zyski
Serwis yotpo.com przeprowadził ankietę, z której wyszło, że aż 83% użytkowników Instagrama jest w stanie kupić produkt/usługę, którą zobaczyło w postach. 30% z nich zresztą już to zrobiło. Ponadto 66% odwiedzin kont biznesowych na Instagramie pochodzi od osób, które nawet nie śledzą danego kanału. Zatem nawet jeśli nie posiadasz wielu followersów, to i tak ogromna liczba osób widzi Twoje reklamowe posty.
Instagram ciekawostki: Źródło
8. Firmy wydają na reklamę na Instagramie 7 mld dolarów rocznie
Wzrost popularności Instagrama w przeciągu ostatnich 3-4 lat przełożył się oczywiście na kwoty, który firmy wydają, aby się w serwisie reklamować. W samym 2018 roku było to 7 mln dolarów wydanych na różne formy marketingu i działań promocyjnych.
9. Instagram generuje największe zaangażowanie użytkowników
Spośród wszystkich platform społecznościowych na świecie, to właśnie Instagram potrafi najbardziej zaangażować swoich użytkowników. Każdy post zbiera ok. 22,53 reakcji licząc na każdy tysiąc użytkowników. Mało? Zatem weźcie pod uwagę, że w przypadku Facebooka jest to 5,99 reakcji, a Pinteresta – 15,88.
Instagram ciekawostki: Źródło
10. Użytkownicy nie widzą 70% treści
Czy wiedzieliście, że aż 70% treści przewijających się przez newsfeed przechodzi niezauważonych? Wynika to ze sposobu działania algorytmu, który na wzór Facebooka filtruje treści ze względu na to, co danego użytkownika może najbardziej interesować.
11. Zaangażowanie użytkowników jest większe w tygodniu roboczym
Opublikowany przez Sprout Social wykres pokazuje, że to właśnie od poniedziałku do piątku użytkownicy Instagrama są bardziej skorzy pozostawianie lajków i komentarzy. Najwięcej ruchu jest tu w godzinach od 10 rano do 15 – kiedy większość z nas jest w szkole lub w pracy. Jeśli zatem szukasz wskazówki, kiedy publikować swoje posty, aby budziły większe rozwiązanie postaw na stary poczciwy czwartek.
Instagram ciekawostki: Źródło
12. Zdjęcia „bez twarzy” budzą o 38% mniej zainteresowania
Jeśli jesteś jedną z tych osób, które mają dość selfie na Instagramie, te dane raczej nie poprawią Ci nastroju. Posty ze zdjęciami, na których widnieje twarz budzą aż o 38% więcej zainteresowania i polubieni niż zdjęcia bez ludzi.
Instagram ciekawostki: Źródło
13. Video posty zgarniają o 38% więcej zaangażowania
Przy liczbie 38% warto zatrzymać się raz jeszcze. To właśnie o tyle większe zaangażowanie zbierają video posty na Instagramie w porównaniu z samymi zdjęciami. Do tego filmiki są 2 razy częściej komentowane, a to właśnie zaangażowanie jest tym, co decyduje o sukcesie kampanii w social mediach.
14. Najbardziej zaangażowanymi followersami są Japończycy
Może się wydawać, że to Polacy wiodą prym w Instagramowej aktywności, ale de facto nie jesteśmy nawet w czołówce. Najbardziej chętnie do lajkowania i komentowania postów są bowiem Japończycy. Aż 27% całości zaangażowania pod zdjęciami w serwisie generują właśnie mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni.
15. Instagram to ulubione miejsce pracy niemal 80% influencerów
Pamiętasz pkt. 4 tego zestawienia? Teraz wiadomo już, skąd tylko postów sponsorowanych na Instagramie. Prawie 4/5 wszystkich influencerów wybiera właśnie Instagram jako serwis społecznościowy, w którym realizuje zlecenia na promowanie produktów, marek i usług. Drugie miejsce zajmują blogi, lecz i tak są daleko za Instagramem.
16. Najpopularniejszy filtr na Instagramie to Clarendon
Zdjęcia na Instagramie i filtry to niemal nierozłączna para. Lubimy nieco podrasować kolor czy kontrast na naszych fotkach, aby wyglądały po prostu lepiej. Serwis oferuje nam kilkanaście filtrów do wyboru, ale to właśnie Clarendon jest liderem wśród nich. I to na całym świecie.
17. Wśród millenialsów aż 68% ogląda InstaStories
Jeśli Twoja docelowa grupa zalicza się do przedziału wiekowego 16-24 zdecydowanie powinieneś zabrać się za kręcenie InstaStories. Niemal 70% z nich ogląda krótkie filmiki na Instagramie. Co ciekawe, te same treści nie budzą już takiego zainteresowania na innych serwisach społecznościowych.
18. Najwięcej fanów na Instagramie ma piłkarz. Tak, wiecie który ?
Z liczbą 168 mln obserwujących pierwsze miejsce zajmuje portugalski piłkarz, Cristiano Ronaldo. Tuż za nim uplasowała się piosenkarka Ariana Grande (155 mln followersów). Podium zamyka aktorka Selena Gomez, której konto na Instagramie obserwuje 150 mln fanów. Dodamy, że najpopularniejsze na Instagramie konto Polaka także należy do piłkarza – Roberta Lewandowskiego.
19. Najpopularniejszy post w historii ma 53 mln lajków i przedstawia…jajko
Idea bicia rekordu polubień dla zdjęcia jajka narodziła się jako żartobliwa odpowiedź dla postu Kylie Jenner ogłaszającej narodziny córeczki. Aby złamać rekord Kylie (18,8 mln lajków) jajko potrzebowało zaledwie 10 dni.
20. Najważniejsza ciekawostka na temat Instagrama ?
Czy wiecie, że w serwisie Instagram możecie śledzić także konto Słowodaję?. Znajdziecie nas pod nazwą slowodaje.pl. Zapraszamy do obserwowania oraz komentarzy. Napiszcie również, jakie treści chcielibyście zobacz na naszym profilu. Zapraszamy ?.
Instagram ciekawostki: podsumowanie
Serwis społecznościowy oparty na publikowaniu pięknych zdjęć? To musiało się udać. Dodać do tega instastories, popularność hasztagów oraz urodzaj kont celebrytów i influencerów i mamy platformę, która rozwija się najszybciej ze wszystkich platform social media. Instagram zdetronizował już Snapchata, czy zdetronizuje także Facebooka? Jak myślicie? A może znacie jeszcze inne ciekawostki na temat Instagrama, które pasowałyby do tego zestawienia? Zapraszamy do dyskusji!
Do następnego!
Czytaj także: