Teksty na landing page

teksty-landingpageLanding page to strona docelowa, która wyświetla się użytkownikowi po kliknięciu w reklamę. Wyglądem nie przypomina klasycznej witryny – landing page ma na celu konwersję, czyli określone działanie wykonane przez użytkownika. Konwersją może być na przykład:

  • wypełnienie formularza kontaktowego,

  • wzięcie udziału w konkursie,

  • pobranie ebooka,

  • złożenie zamówienia,

  • zapisanie się do newslettera itd.

Landing page musi być skuteczny, ale nie przekombinowany. Powinien zawierać sporo informacji na temat korzyści, jakie użytkownik uzyska wypełniając formularz czy zostawiając nam swój adres mailowy.

Cała struktura i treści na stronach docelowych muszą być bardzo dobrze wyważone i dopasowane do charakteru firmy/marki. Nie ma uniwersalnego wzorca na landing page – tylko jego cel jest jeden. Można go osiągnąć poprzez różne treści. Najważniejsze jest zastosowanie języka korzyści, chwytliwy nagłówek, wysokiej jakości grafika, jasny przekaz oraz widoczne dane kontaktowe oraz elementy Call To Action, czyli tak zwane wezwanie do działania np. „Kliknij”, „Wypełnij formularz”, „Zapisz się do naszego Newslettera”, „Bądź poinformowany” itd.

Dlaczego warto zainwestować w dobre treści na landing page?

Landing page to strona skoncentrowana na osiągnięciu jasnego celu, zatem pomaga osiągnąć wyższy współczynnik konwersji, niż jedna strona główna zawierająca wiele rozpraszających elementów. Jest to znakomite uzupełnienia strategii reklamowania się w sieci. Landing page może okazać się szalenie skuteczny w pozyskaniu pożądanej konwersji – po kliknięciu w baner reklamowy, linki sponsorowany AdWords, mailing czy newsletter użytkownik ma skróconą drogę w dotarciu do nas.